söndag 14 december 2008

JULKORT

Visst är lilla kotten sött.

1 kommentar:

TinaStina sa...

Vilka fina julkort du gjort! Gillade verkligen igelkotten med strumpan. Och din adventsljusstake var häftig. Lite annorlunda och jätteläcker!

Du frågade om mönstret till Åremössorna jag stickat. Till den första "äkta" Åremössan har jag använt ett garn som heter "Milano". Hittade en bild på det som jag lägger ut på min blogg lite senare. Det är jättenkelt att sticka. Lägg upp ca 30 maskor på stickor 10 (beroende på hur hög du vill ha mössan) och stickar slätstickning till garnet tar slut. Det räckte precis till en mössa för mig. Du stickar alltså mössan på "fel" håll, från sidan och inte uppåt om du förstar vad jag menar. När den är klar syr du ihop den som en tub och snörper åt den högst upp och syr till. Enklare än så blir det inte.

Lycka till!
Kram!